Fakta Pilihanraya DUN Belaga-1970 hingga 2006

>Klik pada imej untuk paparan lebih jelas<

1. Raymond Abin Bira telah bertanding di DUN Belaga sebanyak 3 kali, iaitu pada 1991,1996 dan 2001- kesemuanya kalah.

2. Stanley Ajang Batok telah bertanding sebanyak 4 kali dalam tempoh 23 tahun, iaitu pada 1983,1996, 2001 dan 2006, beliau 2 kali menang dan 2 kali kalah.

 

Dipersilakan pembaca sekalian membuat rumusan berdasarkan maklumat yang telah diberi ,,,,,bersambung…..

5 Responses to “Fakta Pilihanraya DUN Belaga-1970 hingga 2006”

  1. lejo kayok Says:

    ha….ha….ha…. apa macam sdra/sdri smua… org belaga ,….. diam semua… dah tak da isu di belagakah??? Bagus btul… mknanya smua mslh dah stle…. ??? Inilah gaya kita di belaga… cepat sjuk…..
    Plharaya kian hmpr, apa rumusan atas apa yg dpapar olh en. wing…. tempur tetap tempur…….. pr jgn cpat pts asa dgn berita2 yg keluar di media arus pdana.

  2. nowmaica Says:

    fakta yang baik, tetapi apakah isu-isu yang pemimpin-pemimpin ini telah bawa kepada Belaga dari segi pembangunan infrastruktur? Boleh kita bincangkan pencapaian mereka berdasarkan tahun pentadbiran mereka? Dengan itu kita akan tahu samaada mereka ADUN yang baik atau sebaliknya. Dari parti apakah mereka ini berdiri dan adakah pembangunan yang boleh dibanggakan yang diutarakan oleh mereka atau kegagalan demi kegagalan yang dikecapi sehingga hari ini? jawab jangan tak jawab. Atau mereka cuma mengumpul harta untuk diri sendiri dan hidup di bandaraya Kuching tanpa pulang ke Belaga untuk melihat masalah rakyat dan cuba untuk membetulkan keadaan yang makin PARAH.

  3. lejo kayok Says:

    kasihan kita 2 nowmaica mana semua gang2 lain akhir2 ini, semua dah senyap. Bgamana kbr dr asap n belaga??? Saya dgr bn n konco sudah lama digerakkan sana sini kempen. Hari ini dgr cerita mereka pergi punan bah. Macam mana pR takkan biarkan bn saja bkokok sana sini. kalau betul mahu berikan saingan ayuh…. gerakkan jentera tu dr skrg bukan tunggu saja….. Tengok Mesir skrang…. apa jd… jika kuasa di tangan rakyat dan jika mahukan perubahan pemimpin Tdk ada yg mustahil…

  4. nowmaica Says:

    biarlah mereka berkokok..ayam berkokok pun tak ada guna kalo kita masih mau tidur dibuai mimpi yang nyaman kerana sudah ada bini yang cantik dan bini baru…kepada menteri yang ada bini no.2 jangan terasa kerana mereka memang pandai ikut jejak lake buban puti rambut….haha…haha…maju sekapu….no more undi…pemimpin giler pompuan..semua pergi asap ambil bini baru kat sana.

  5. semangunited Says:

    sungguh ‘ganteng’ Tajang Laing ya? hehe….

Comments are closed.


%d bloggers like this: