Asapkoyan2u Ajak Pembaca Blog Tonton Video Porno.

Saya tidak pernah ada perselisihan peribadi dengan blogger Asapkoyan2u, justeru pertentangan hujah berasaskan ketidakselarian aliran fahaman politik adalah perkara lumrah. Terus terang hingga ke hari ini pun saya tidak menyimpan sekelumit dendam terhadap apa-apa kenyataan beliau mengenai saya dalam blog Asapkoyan2u.

Namun amat mengejutkan saya  melalui posting bertarikh 28.4.2011 dengan tajuk “BUTUHKAH ANUAR BERSUMPAH LAKNAT!!??”, Asapkoyan2u mengajak pembaca blog beliau menonton video porno. Ayat kedua akhir sebelum Asapkoyan2u menutup posting beliau ada menyatakan

“Banyak lagi koleksi video porno yang akan di tayangkan kepada umum, kita hanya tunggu dan nonton”.

Adalah tidak logik dan tidak boleh diterima akal, orang yang rapat dengan YB Belaga dan memuja muji para pemimpin BN sebagai baik dan terpuji tergamak mengajak pembaca untuk menonton video porno???. Apakah serendah ini moral dan sikap para pengikut dan pendukung BN di Belaga??. Jika ini memang menjadi sikap dan amalan Asapkoyan2u selama ini, tolonglah janganlah mengajak pembaca supaya mengikuti sikap dan tauladan buruk anda itu.

Selama ini Asapkoyan2U membahasakan diri sebagai suara generasi muda Belaga, mulai hari ini saya semakin bimbang dengan telatah dan tabiat pemimpin pelapis BN ini.

Sebelum ini melalui posting bertajuk ” BELAGAKINI SAH PERSENDAKAN BATO BAGI” Asapkoyan2u cuba mengaitkan keputusan undi disaluran peti undi Naha Jalei yang memihak BN. Pada saya apakah hubung kaitnya keputusan di saluran undi tersebut dengan sikap saya mempersendakan Pak Cik Bato Bagi???.

Jika seluruh undi di Naha Jalei memihak kepada BN pun itu tidak menunjukkkan saya mempersendakan perjunagan  Pak Cik Bato Bagi. Saya adalah orang nombor satu yang mendukung perjuangan beliau dan akan terus berdiri disisi beliau jika pihak BN cuba menafikan hak beliau lagi.

Semasa hari penamaan calon di Belaga (6.4.2011) yang lalu saya membawa Pak Cik Batok ke lobi kedai tempat penginapan kami di Belaga. Saya dan calon PKR saudara Ali Basah berbual panjang (hampir 1jam) dengan beliau. Beliau memberi perangsang dan kata-kata semangat kepada kami. Hubungan baik saya dengan Pak Cik Bato akan kekal selama-lamanya dan satu yang menjadi kenangan terindah saya bersama beliau adalah kejayaan kami menghasilkan dokumentari bakun siri 1 yang merakamkan peristiwa kehidupan penduduk Naha Jalei sebelum ditenggelami oleh tasik empangan Bakun. Bagi saya dokumentari tersebut boleh dijadikan bahan sejarah untuk generasi akan datang.Bagi Asapkoyan2u secara peribadi, apa yang anda buat untuk Pak Cik Batok Bagi?????

20 Responses to “Asapkoyan2u Ajak Pembaca Blog Tonton Video Porno.”

  1. Belagakini Says:

    Tinjauan saya pada jam 7.23 minit malam tadi menunjukkan peminat blog lucah Asapkoyan2u “Laki Jeming” mula memberi komen terhadap apa yang dia saksikan. Mereka nampaknya gembira setelah melakukan dosa. Belagakini berpendirian bahawa. Jika benar DSAI adalah orang seperti didakwa. Biarlah undang-undang negara ini menghukum beliau. Namun jika tidak, maka Laki Jeming,Asapkoyan2u dan rakan-rakan mereka yang sewaktu denganya harus meminta maaf secara terbuka kepada DSAI.

  2. anak borneo Says:

    setan bertopeng manusia.

    • belagakini Says:

      Benar anak borneo… Asapkoyan2u ini benar…benar setan bertopengkan manusia. Moga anak borneo cepat insaf dan kenal erti perjuangan PR yang sebenar.

  3. ABUN SUI ANYIT Says:

    Saya tidak sangka asapkoyan2u bersubahat menjatuhkan DSAI secara jijik dengan tuduhan-tuduhan yang tidak berasas.

    Lebih mengejutkan lagi asapkoyan2u dan mereka yang menggelar diri mereka pro BN rupa-rupanya memiliki satu otak LUCAH.

    Di manakah nak diletakkan muka YB Liwan Lagang yang dikatakan baik dan menang di N. 57 Belaga.

    Kemenangan itupun tidak berapa manis kerana diselubungi politik membeli undi guna wang, pangkat, projek, gertak dan memfitnah calon lawan.

    Manis kah kalau kita terserempak YB Belaga, yang terlintas di fikiran – “OH INIKAH YB WAKIL WANG (bukan wakil rakyat) ATAU WAKIL PORNO @ LUCAH”??

    Ini adalah kerana YB Belaga tidak dapat mengawal perbuatan orang yang dekat dengan beliau. Dengan kata lain YB Belaga sememangnya berkompromi dengan semua politik kotor dan lucah?

    Mana sudah perginya status baik dan alim Liwan Laganng?

    Sedi. sedih…..

  4. SNAP maju Says:

    eleh..mengata orang,korang yg lebih.
    Xplula nak tunjuk alim sini. Yg sy maksudkan setan btopeng manusia ialah DSAI.. Korang sllu nak tunjuk keburukan org, bila org lain tunjuk keburukan korang, alu melenting..sama sja.

  5. Belagakini Says:

    Bukan nak melenting, nak tunjukkan gambar bogel dalam blog asapkoyan2u boleh saja, tapi jangan pula nak ajak remaja belaga pula ikut tabiat buruk kau orang.

  6. Belagakini Says:

    Saya tak tahu apa yg nak dikata dan nak diluahkan apabila mengenangkan akibat yang sedang ditanggung oleh DSAI dan keluarga. 11 tahun beliau diaibkan dan satu demi satu tuduhan dikenakan ke atas beliau, dan keluarga semata-mata kerana beliau berada di pihak pembangkang.

    Andainya ia berada di pihak BN, tentulah ia akan dilayan macam tiada apa yang berlaku. Lihat saja Presiden MCA yg mengaku melakukan aksi tak bermoral, langsung tak disiasat dan tiada sebarang dakwaan pun. Demikian juga Razak Baginda, tiada rayuan dibuat dan beliau kini bebas lepas.

    Tekanan ini bukan perkara baru dalam sejarah dunia. Firaun pernah melakukannya ke atas Nabi Musa dan pengikutnya yg beriman. Bahkan tukang sihir Firaun yg asalnya adalah petugas yang berusaha untuk menjatuhkan Nabi Musa, ia dilayan, disanjung tetapi bilamana tukang sihir melihat kebenaran yang dibawa oleh Nabi Musa mereka kemudiannya beriman dengan Allah. Maka bermulalah penentangan dan penindasan sehingga mereka disalib pada kayu salib, mereka diseksa dengan kaki tangan mereka dipotong secara bersilang. Firaun menyeksa mereka dan setelah segala rayuan dan tangisan tidak dipedulikan, akhirnya yang keluar dari mulut mereka ialah “Hukumlah apa yg kamu ingin lakukan, kerana kamu hanya berkuasa di dunia ini sahaja”.

    Kini Anwar secara peribadi menjadi mangsa tuduhan. Beliau belum tentu bersalah tetapi kini bukan mahkamah diminta untuk buat keputusan sebaliknya media membuat tayangan, blog memainkan sentimen dan akhbar perdana membentuk minda pembaca agar menjadi hakim dalam perkara yg telah dirancang, disusun dan diedit agar sesuai dengan kehendak pemimpin BN. Mereka mengambil pendekatan agama (bersumpah) dalam perkara yang salah, agar dengannya rakyat yakin.

    Bagaimana nantinya kalau dibuktikan bahawa ia bukan sebagaimana yang dituduh? Keaiban telah berlaku, dan ada yang bertanya, “Kalau betul, bagaimana?”

    Saya berpegang kepada kaedah asas bahawa sesuatu tuduhan pada peringkat awal adalah tidak benar, melainkan dibuktikan benar. Maknanya dalam keadaan sekarang ia berada pada tahap tidak benar. Kenapa diaibkan sebegitu. Kerana ‘kalau benar’ akan dibuktikan kemudian.

    Bagaimana pula yang membuat tuduhan sanggup bersumpah? Saya ingin agar kita lihat siapa yg membawa wanita itu, siapa yang sedia bilik, siapa yg merakam, siapa yang ada bersama waktu kejadian dan melihat kemungkaran itu. Apakah orang begini boleh menggunakan nama Allah untuk bersumpah, minta Allah agar buktikan?

    Dia sepatutnya menentang kemungkaran sebelum berlaku, mencegahnya bukan menyediakannya. Kalau dia seorang Islam dia harus faham bahawa dia mesti bertindak menyekat kemungkaran, bukan memberi ruang dan menyediakan agar berlaku kemungkaran. Kepada saya siapa yg melakukan itu, kalaupun tidak dapat dibuktikan di dunia nanti, di Akhirat akan terbukti jua!

    Kepada DSAI dan keluarga, saya menyeru agar bersabar di atas ujian berat ini, dan ambil kaedah yang Rasulullah s.a.w sarankan : “Jangan kamu cuba lawan gelombang waktu tengah-tengah membuak, jangan lari kerana orang akan membenarkannya, dan sabarlah sehingga Allah membersihkannya”.

    Peristiwa fitnah ke atas Aisyah dan Safwan berlanjutan sehingga 40 hari baru Allah turunkan ayat membersihkan Aisyah, sedangkan Allah boleh menyegerakan ayatnya. Namun para mufassurin menjelaskan sengaja Allah membiarkan 40 hari agar zahir siapa munafik, siapa nuknib, siapa pembela, siapa musuh dan siapa sebenarnya sahabat.

    Dekatkan diri kepada Allah kerana Allah Maha mendengar rayuan hambaNya. Wassalam
    Catatan Tuan Ibrahim Tuan Man dan disiarkan dalam blog anwaribrahimblog.com

  7. TINGANG MADANG Says:

    ASAP KOYAN2U, SNAP MAJU DAN ASAP KOYAN2U AGAKNHYA MMG GIAN TENGOK GMBR PORNO… ITU MEREKA MGUTUK DAN MMALUKAN DSAI . JGAN PANDAI NAK MHAKIMI ORG WAHAI ANAK BORNEO JIKA AWAK SDIRI BLUM BTAUBAT DR SMUA DOSA2 AWAK SPJG AWAK HIDUP DI DUNIA. BGITU JUGA BUAT ASAPKOYAN2U YG MPYAI CARA POLITIK SMPIT DAN MLOYAKAN…KPD LIWAN LAGANG AWAK AJARLAH ORG2 AWAK BGAMANA MGUNAKAN CARA PLITIK YG LBH DIHORMATI PDUDUK BELAGA… JGN INDAH KBR DR RUPA SAJA

  8. semangunited Says:

    skali skala layan pilem porno best jugak tambahkan skill hehe…

    • belagakini Says:

      Kalau alkitab membenarkannya untuk tambahkan skill…sudah tentu disebutkan dengan terang dan jelas. Tapi saya amat pasti bahawa alkitab melarang keras pornografi.

      Selain itu dengan menonton pornografi adalah salah dari aspek moral dan undang-undang negara ini. Atas apa alasan sekali pun semangunited dan Asapkoyan2u tidak boleh menghalalkan pornografi kepada penduduk Belaga.

      Saya berharap agar Asapkoyan2u menarik balik seruan “tonton video porno” tersebut dan segera minta maaf kepada pembaca blog dan penduduk Belaga. Apa yang lebih penting beliau insaf dan sedar bahawa tindakan beliau itu salah.Semua manusia pasti akan melakukan kesilapan dan dosa, tapi kemaafan dan keampunan dari yang maha esa adalah pasti.

  9. Padan Ulae Says:

    Asapkoyan2u ni betul2 kurang ajar. You have no moral value for yourself my friend. Are you a Christian? Are you an Orang Ulu? You fikir you seorang yang lebih alim kah. No way man. You are a crying baby wanting attention from the local authority so that they might think that you are a real fighter for BN. Shit!!!!!! You are not an orang ulu any more…betul2 macam beruk…tak ada adat langsung. You better shut up and serve the Belaga people through BN as much as you can otherwise one day the Belaga people will bury you alive like what the US did to Osama Bin Laden. Be careful in your writing. Yang kita mahu adalah ORANGBELAGA HARUS DI BANTU MENGIKUT UNDANG-UNDANG NEGARA MALAYSIA.

  10. TINGANG MADANG Says:

    kah…kah…kah padan muka…. asapkoyan2u pmbodek besar… sama juga dgn konco2nya…. anak hingusan anak borneo…

  11. Boody Hell Taib Mahmud Says:

    Asapkoyan2u sangat minat seks. Amput emak kakak kamu tu lah. Amput burit abang dan bapa kamu tu. Itu nyaman lagi. Itu yang Asapkoyan mau….

  12. TINGANG MADANG Says:

    ha…ha….ha….. asapkoyan2u dgn cucunya anak borneo…. agaknya org yg taksub dan pmbodek dgn b-end ni spt awak bdua…. minat bnar nonton vdeo masep…. vdeo pekyut…. ha…ha. Saya stuju dgn boody hell taib mahmud… 2 org ini minat seks/suka seks….

  13. semangUnited Says:

    AsapKoyan mana lu mauk jumpa aku ha? jangan lupa bawa itu video seks ya…biar pun orang lain enggak mauk tingok…dun wuri aku mauk tingok hehe…

  14. anak borneo Says:

    eksen nak mampus..hahaha. Itu video bukti pujaan kamu semua,DSAI.

    • Bloody Hell Taib Mahmud Says:

      kerana kamu asyik nak mendedahkan video tu, itu menunjukkan yang kamu tu memang minat seks. kamu cuba nak pergunakan video untuk kepentingan, sedangkan kamu sendiri sangat minat menonton seks. itulah amalan yg menjijikkan. jgan sebar budaya buruk kamu tu pada orang lain.

  15. kayok tanyit Says:

    awak tu anak borneo tk hbs2 dgn mulut jahat awak…. ‘saya nak bls balik knyataan awak…. awak pun sama action nak mampus…. bls sama bls. konco awak asapkoyan2u suka mdedahkan vdeo tu mknanya smua kamu org konco2nya… mmg pminat pekyut….. tk tahu malu… apa kamu org dpt mjaminkah budak2 kcl yg msh rmaja dan bwh umur tdk akan mlyarinya kah???? OIiiiiiiii jgn jd bodo sombonglah…..

  16. tusah kimet.. Says:

    kamu orang semua ni sama saja.kalau dah pandai sangat tu.. iktiar lah jalan penyelesaian, bukan ini tuduh itu, itu pula tuduh ini..apa kejadah nya..sampai ke pru musin depan pun tak habis..

Comments are closed.


%d bloggers like this: